jaartje ouder en wijzer... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu jaartje ouder en wijzer... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu

jaartje ouder en wijzer...

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

19 Juni 2009 | Indonesië, Yogyakarta

Ha lieve mensen!
Het is inmiddels alweer een maand geleden dat ik jarig was...maar moet je nagaan, je zal denken: een heerlijk relaxed leven daar in de tropen...
Heerlijk is het inderdaad, maar niet altijd relaxed ; )even klagen..haha
Vorige maand kregen we de schoolinspectie op bezoek. Achteraf een erg leuk bezoek, maar van te voren was ik enorm gestressed! Druk, druk!
Tussendoor stond ook ineens de politie in ons huis om eens even uitgebreid onze visa en sponsoren te chequen. En aangezien de legalisatie van de school nog niet helemaal rond was en ik geen werkvisum heb, vond ik het bezoek van de heren (wat uiteraard ruim 2 uren duurde) niet heel gezellig.
Tussendoor was ik jarig : )
Daar hebben we een erg leuk weekend van gemaakt!
Zaterdag 9 mei was het weer Waisakday (Boedha's verjaardag om het even heel simpel te stellen). De vrijdagnacht hebben we bij de oma van 3 van m'n leerlingen gelogeerd. Zij woont vlakbij de Borobodur.Bij oma heb ik nog even schaakles gekregen van Yolanda van 4 jaar. En je begrijpt: ik ben verslagen...
De volgende ochtend vroeg stond ik met Renske, Rachel en Laure bij de Borobodur te wachten op de monniken. Maar aangezien de president dit jaar ook z'n gezicht zou laten zien, was het programma anders als vorig jaar.
Dus geen monnik te zien om 6 uur 's morgens. Gelukkig kwamen ze 's middags wel. In een stoet kwamen ze vanaf twee andere tempels in de buurt naar de Borobodur gewandeld. Helaas brak midden onder de processie de hemel open en kwam de regen echt met bakken uit de hemel.Tijdens het schuilen hebben we alle vier alle functies van onze camera's uitgetest. Zie hieronder de resultaten.
Nadat we de hele dag genoten hadden van de rustgevende liederen van de monniken, hebben we 's avonds zelf onze kelen even geschraapt. Met een ploeg dames hebben we een karaoke kamertje gehuurd (kan hier, je mag zelfs een thema kamer uitzoeken) om mijn nieuwe jaar in te zingen. Was erg gezellig!
Nu ik deze hoognodige update zit te typen is net mijn vakantie begonnen!
De laatste weken hebben we op school rond het thema dierentuin gewerkt en vorige week zijn we met de kids naar de dierentuin in Yogya gegaan. Was erg leuk! Ook meteen leerzaam om te te leren dat het niet, zoals het hier lijkt, gewoon is om plastic tassen / flessen en brandende sigaretten naar de dieren te gooien. Buiten dit is de dierentuin van Yogya echt een bezoek waard...heel groen, heel oud, erg mooi! En een kans om Komodovaranen te zien.
Dit was m'n laatste weekje 'alleen' hier voor de klas. Na de vakantie ga ik nog een week m'n opvolgster inwerken en daarna ga ik helaas afscheid nemen van de Taaltuin. Dit is mijn eigen keus, maar afscheid nemen blijft vervelend. Ik heb het hier super naar m'n zin gehad en ben hier nog steeds heel 'happy'. De afgelopen weken deed er zich nog een mooie kans voor hier op werkgebied in Yogya, maar na heel lang wikken en wegen en veel tranen heb ik toch besloten om na de zomer verder te trekken. Wie weet op een gegeven moment terug naar Nederland, maar eerst even terug naar de rode aarde van Australië.
Voordat ik Indonesië ga verlaten ga ik natuurlijk eerst nog even genieten van al het moois hier. Vanavond stap ik met Rachel op de nachttrein naar Bandung...op naar de theeplantages uit het boek van Hella Haase. Hoe het daar was lezen jullie de volgende keer, ik heb nu vakantie dus meer tijd om een berichtje te plaatsen..haha.. geniet van de zon in Nederland! Liefs uit Yogya!




  • 20 Juni 2009 - 14:21

    Jessica:

    heij Rianne, wat schattig van Yolanda met dat schaken! Leuk om de foto's met de kids te zien. Veel plezier in Bandung, heb je al gemaild :) xx

  • 22 Juni 2009 - 09:14

    Thea En Henk:

    Dag Rianne, we zijn weer helemaal op de hoogte van jouw wel en wee. Heel erg leuk die emails en foto's van jou. Zaterdag, 20 juni zijn Wilna en Sjoerd nog bij ons in Varsseveld op bezoek geweest. Het was een leuke dag. Heel veel goeds gewenst. Groetjes, Thea en Henk.

  • 23 Juni 2009 - 09:25

    Marielle:

    Mooie foto´s!
    Nog een paar dagen. Het is nu aftellen, maar dan zie ik jou weer! En hoop ik alle leuke mensen te ontmoeten met wie je bevriend bent. En niet te vergeten de prachtige natuur te bewonderen.
    Ik kijk er naar uit!
    Liefs, Marielle

  • 02 Juli 2009 - 09:20

    Janny Rispens:

    Geniet van de thee plantage,wel even een brommer huren,want de omgeving is prachtig.
    ben benieuwd naar je volgende verslag.
    groet aan rachel.
    doei janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Selamat jalan!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2010

sampai bertemu lagi!

19 September 2009

life as a countrygirl!

12 September 2009

afscheid...

24 Augustus 2009

Over buffels, varkens, tau-tau poppen en magie!

16 Augustus 2009

slangenhuiden en rattenvellen...
Rianne

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 54669

Voorgaande reizen:

01 Januari 2009 - 23 September 2009

Selamat jalan!

12 Januari 2008 - 31 December 2008

Selamat jalan!

02 Augustus 2011 - 30 November -0001

juf aan de voet van de Himalaya

Landen bezocht: