slangenhuiden en rattenvellen... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu slangenhuiden en rattenvellen... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu

slangenhuiden en rattenvellen...

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

16 Augustus 2009 | Indonesië, Yogyakarta

Nu het ook lekker zomers is in Nederland, hier even een zoning berichtje uit Indonesie!
Ik ga jullie maar even in twee delen op de hoogte brengen van m’n vakantie belevenissen.
Het laatste stukje van de zomervakantie kwam mijn nichtje Marielle hier naar Yogya toe!
Supergezellig! En ook heel leuk om even met ons mooie huis te kunnen ‘pronken’. Nu was Marielle het overdag 100% met ons eens dat ons huis, de veranda en vooral het uitzicht supermooi was. Maar ’s nachts dacht ze er toch iets anders over. Ik had ‘genereus’ m’n slaapkamer afgestaan..maar die moet helaas wel gedeeld worden met meerdere rattenfamilies (met krijsende jongen) die tussen het plafond (van lakens met verdachte bruine vlekken) en het dak leven.
Zelf had ik het bed beneden in de huiskamer in gebruik genomen. En droomde ik op een nacht dat iemand aan m’n haar trok, toen ik de denkbeeldige hand in m’n slaap wegsloeg voelde ik iets zachts. Snel stond ik naast het bed en had ik de lamp aan geklikt. En wat zat daar geschokt om zich heen te kijken op de grond: een kleine muis! Die had zich via m’n haar omhoog willen werken op de bedbank. Hmmm..het werd spontaan verleidelijk om met het licht aan te slapen.
Marielle werd niet heel blij van onze ‘stoere’ slangenverhalen...helemaal niet toen ze op een ochtend onder de douche stapte en daar een lange slangenhuid aantrof. Had zich ’s nachts even een beestje verveld...
Voordat jullie denken dat mijn nichtje hier een vreselijke vakantie heeft gehad..nee hoor!
We hebben ook leuke beesten bij ons huis, zoals de supersnoezige pup van de huisbaas.
We hebben natuurlijk de omgeving van Yogya verkend met de brommer. Het waterpaleis met de ondergrondse gangen (het laatste had ik nog niet eerder ontdekt), de Borobodur en we hebben een nachtje in Kaliurang aan de voet van de Merapi overnacht. Er is daar een restaurant ‘de Beukenhof’..klinkt heel Nederlands, maar het heeft een Indonesische eigenaar. Wel staat er altijd tempoe doeloe muziek op en komt ook af en toe de zangeres zonder naam, Brandend Zand en Stille Nacht, Heilige Nacht voorbij. Bij dit mooie koloniale restaurant zit een sprookjesachtige tuin, goed voor uitgebreide fotorapportages. Wat wij dan ook gedaan hebben.
Na een weekje Yogya moest ik voor m’n visum het land uit en zijn Marielle en ik naar Kuala Lumpur gevlogen. Daar van alles bekeken van Chinese tempels tot mega shoppingmalls.
Bij de Petrona’s liepen we meerdere monniken tegen het lijf. Wij dachten: wat een vriendelijke ‘verlichte’ ontmoeting. Al snel kregen we een fotoboekje van een vervallen tempel onder onze neus en een plaatje van Boedha in de hand gedrukt. Maar wat schertste onze verbazing? De euro per persoon was niet gul genoeg, oke geef dan maar terug. Graag of niet. Dus je begrijpt: de volgende keer lopen wij daar met een boekje met een foto van een vervallen molen en delen we klompjes uit in ruil voor een gift van minstens 50 euro voor de ‘restauratie’ van ons cultuurgoed.
Nadat Marielle weer naar NL was gevlogen ben ik door gereisd naar Georgetown, m’n favoriete stukje van Maleisie. Heel veel tempels, moskees en kerken vredig bijelkaar. Ik had de ‘eer’ om een stukje ‘bot/tand’ (?) van Boedha te aanschouwen, mee te feesten in een Hindoeistische tempel en ingewijd te worden in de levenswijsheden van een boedistische non (naam volgt nog..kan er even niet op komen).
In Penang kwam een Amerikaanse (reis)fotograaf die ik vorig jaar op Bali had leren kennen me ophalen om samen verder te reizen naar de theeplantages in de Cameron Highlands. De theeplantages waren prachtig.. de stiltes in de auto verschrikkelijk..haha..wat voelde ik me ongemakkelijk. Daarna kon ik relaxed weer bijkomen op een tropisch eiland aan de kust van Maleisie voordat ik weer terugvloog naar Yogya voor m’n laatste schoolweekje.
Die laatste schoolweek is inmiddels ook alweer 2 weken geleden. Aanstaande woensdag is dan echt tijd om afscheid te nemen van de Taaltuin...
Wat ik in de afgelopen 2 weken heb gezien was zo bizar, zo indrukwekkend en zooo mooi (het mooiste stukje Indonesie wat ik tot nog toe heb gezien) dat ik er deze week nog een appart verhaal (en vooral veel fotoruimte) aan ga wijden!

  • 17 Augustus 2009 - 13:06

    Dinja:

    haha, ja, ik had ook moeite om het zo even op papier te zetten en ik merkte gisteren dat alleen het foto's laten zien aan mijn ouders ook niet echt weergeeft wat we hebben gezien en beleefd. Tjonge, ik had het niet willen missen!! Veel liefs, groet'n uut Twente. Ohhh mijn bed lag zo lekker.. hihi. Zit nog niet weer in de juiste tijdszone en flinke zooi in huis nu, maar komt goed! Dikke kus!!!

  • 17 Augustus 2009 - 13:21

    Christina Corputty:

    Hoi Rianne,
    Wat een belvenissen. Ben wel benieuwd wat je nu ga ondernemen. Ga je ook naar de Molukken? voordat je Indonesie verlaat richting Australie?

    liefs, Christina

  • 17 Augustus 2009 - 14:55

    Jessica:

    Pfff die beesten steeds in jullie huis.. ben blij dat ik daar nooit heb hoeven slapen... :p
    Je 'vakantie' klinkt super, sterkte met afscheid nemen.... maar dan mag je wel naar je favoriete land Australie! Veel plezier daar! kus Jessica

  • 18 Augustus 2009 - 13:04

    Tinie Visser:

    Lieve Rianne
    Wat zijn je verhalen weer indrukwekkend en door de prachtig kleurrijke foto's krijg ik een goede indruk van het leven daar.Geweldig!
    Sterkte met het afscheid nemen van de taaltuin.
    En dan op naar je volgende avontuur Australie!
    Lieve Groet, Tinie.

  • 20 Augustus 2009 - 10:06

    Marielle:

    Goh.. wat lijkt het al weer lang geleden.
    Bedankt voor de super tijd in Yogja!
    Doe je puppie een dikke knuffel van me? Wat een poepie was dat zeg.
    Geniet van je laatste paar dagen in Yogja en van alle lieve mensen om je heen.
    En dan op naar Oz!! Op avontuur. Enjoy!!!!

    Kus Marielle!


  • 28 Augustus 2009 - 08:28

    Erica Van Slooten:

    Hoi Rianne,
    Ik sta elke keer versteld van je mooie avonturen. Nynke kijkt elke keer mee naar je mooie foto's.
    Kus van Erica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Selamat jalan!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2010

sampai bertemu lagi!

19 September 2009

life as a countrygirl!

12 September 2009

afscheid...

24 Augustus 2009

Over buffels, varkens, tau-tau poppen en magie!

16 Augustus 2009

slangenhuiden en rattenvellen...
Rianne

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 54676

Voorgaande reizen:

01 Januari 2009 - 23 September 2009

Selamat jalan!

12 Januari 2008 - 31 December 2008

Selamat jalan!

02 Augustus 2011 - 30 November -0001

juf aan de voet van de Himalaya

Landen bezocht: