afscheid... - Reisverslag uit Perth, Australië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu afscheid... - Reisverslag uit Perth, Australië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu

afscheid...

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

12 September 2009 | Australië, Perth

Ha lieve mensen! De titel van dit mailtje slaat eigenlijk op het afscheid van de Taaltuin en Yogya...maar zou nu ook op Australie kunnen slaan. Doordat ik nu liever bij m'n familie in Nederland zou willen zijn, heb ik besloten om Australie eerder te verlaten. Maar eerst hebben jullie natuurlijk nog een verslag van mijn belevenissen hier te goed. En voordat ik die aan jullie ga onthullen...eerst nog een kleine weergave van het afscheid van de Taaltuin!
Op woensdag 19 augustus hadden we voor de kids van de Taaltuin een 'Spelenronde door Nederland' georganiseerd. 'We' zeg ik, maar eigenlijk hebben de nieuwe leerkracht, Martine, en Leontine het meeste werk daarvoor gedaan. Want ik was tot kort daarvoor nog van de mooie natuur van Sulawesi aan het genieten!
Bij elke provincie van Nederland was een spel bedacht! Zo konden de kids in Friesland door van pion naar pion te schaatsen een heus Elfstedenkruisje winnen, in Drente moest een hunebed gebouwd worden, Zeeland had een waterrace...enzovoort..enzovoort. het was een hele gezellige afscheidsmiddag! Zo gezellig dat ik eigenlijk niet eens echt bij het afscheid na kon denken.
Aan het eind van de middag kwamen de speeches/gedichten van de kids, heel leuk en heel lief! En kregen Caro (die afscheid nam als coordinator) en ik van de kids een nachthemd met al hun namen erop en van de ouders mooie zilveren sieraden.
De vrijdag voor m'n vertrek wilden we eigenlijk een afscheidstoost doen in onze stamkroeg, maar doordat de ramadan de volgende dag begon was er geen lifeband en werd er geen alcohol geschonken. Dus toen met een ploeg vrienden lekker uit eten geweest en daarna nog een drankje in ons huis gedaan.
Zaterdag 24 augustus vloog ik naar Australie, waar ik de 25e in Perth arriveerde. En daar was het KOUD! Brrrr.... Dus ik ben zo 'snel' mogelijk doorgereisd naar Adelaide. 'Snel' was 3 dagen/ 2 nachten in de trein! Een hele mooie reis! Met onderweg een stop in Kalgoorlie Builder, waar ooit het eerste goud van Australie is gevonden. Ene Paddy z'n paard stootte met z'n hoef tegen een steen...tenminste dat dachten ze eerst, maar het bleek een klomp goud te zijn! Nu staat er een heuse school waar je opgeleid kan worden in 'goldmining' en zijn er enorme afgravingen.
Daarnaast was er nog een stop in Cook. Een 'spookdorpje'...tot een paar jaar geleden woonden daar nog zo'n 30 gezinnen...nu nog 1. Dat ene gezin voorziet de trein van water en fuell. Het bijzondere schooltje...wat nu ook leeg staat..heb ik maar even op de foto gezet. En wat vinden jullie van de oproep van het ziekenhuis? (zie foto)
In Adelaide heb ik bij de schoonouders van Claudia, een vriendin van mij, gelogeerd.
Zij en Clau haar schoonzusje hebben mij van alles van Adelaide laten zien en me meegenomen naar de Barossa valley. Deze valley is bekend om de lekkere wijnen die daar vandaan komen. Hiervan hebebn we vele geproefd! Mmmm... buiten klaterde de regen tegen de ramen, maar wij zaten fijn bij de open haard met onze wijntjes en lekkere kaasjes.
Hoe knus het koude weer ook was, ik besloot toch snel door te reizen naar het warmere Centraal Australie om daar op een farm te gaan werken.
En of dat een avontaaur was?! Jullie lezen er snel meer over, maar laten we het erop houden dat ik nog steeds graag op een farm zou wonen...maar in dit geval blij was weer in de bewoonde wereld te zijn...

  • 12 September 2009 - 12:36

    Dinja:

    Hoi lieverd, nou, je maakt mij wel erg nieuwsgierig. Hoop dat alles goed met jou en jouw familie is en snel weer van je te horen. Probeerde je te smsen, sms kwam wel aan, maar niet bij jou?? Liefs, dikke kus en ik denk aan je! XXX

  • 15 September 2009 - 16:51

    Sandra:

    Wat een leuk idee, van dat provincie spel!

    Heel fijn dat je binnenkort weer thuis komt. Kunnen we weer lekker op mannenjacht ;)

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Selamat jalan!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2010

sampai bertemu lagi!

19 September 2009

life as a countrygirl!

12 September 2009

afscheid...

24 Augustus 2009

Over buffels, varkens, tau-tau poppen en magie!

16 Augustus 2009

slangenhuiden en rattenvellen...
Rianne

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 54670

Voorgaande reizen:

01 Januari 2009 - 23 September 2009

Selamat jalan!

12 Januari 2008 - 31 December 2008

Selamat jalan!

02 Augustus 2011 - 30 November -0001

juf aan de voet van de Himalaya

Landen bezocht: