Touwtrekken in de tropen! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu Touwtrekken in de tropen! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu

Touwtrekken in de tropen!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

05 Mei 2009 | Indonesië, Yogyakarta

Ha lieve allemaal!
Ondanks de nare beelden uit Apeldoorn hebben we hier toch een beetje Koninginnedag gevierd. Wel in soberder vorm, aldus de afgevaardigde van de ambassade. Maar helaas hadden we zijn toespraak en het volkslied net gemist toen we aankwamen.
De hele Nederlandse goegemeente komt hier af op deze jaarlijkse viering, lees:gratis wijn, kaas en haring (wat hier allemaal moeilijk te vinden/ erg duur is). Na twee wijntjes zijn we doorgegaan naar de Bintang, onze stamkroeg.
Bintang (ster) is hier ook de naam van het populairste biermerk. In de Bintang speelt elke week op vrijdag dezelfde band ‘Brown Sugar’. Ze spelen altijd dezelfde nummers (die verassend genoeg toch leuk blijven), oftewel: het is altijd heerlijk herkenbaar. En een leuke ontmoetingsplaats voor Indonesiërs, uitwisselingsstudenten en backpackers. We hebben al geleerd nooit nummers uit te wisselen. Want dan wordt je overladen met sms’jes van dit kaliber:
“Hi Rianne, how are you? Do you have friend who wants to have Indonesian boyfriend? My friend wants foreign girlfriend. He is so smart and so nice and also so clever.’
Uiteraard heb ik dit gouden aanbod doorgespeeld aan m’n ‘foreign’ huisgenote Rachel, maar ze was niet geïnteresseerd ; )
Deze was ook leuk: ‘You never know how beautiful life… especially when you live in indonesia. And it’s to bad that you have to leave and come back to the cold country like holland… From someone who wants to know you.’
Tjong, wat een romantiek! Het is fijn dat ze m’n goede karakter, humor, uitstraling zo waarderen…of zal het zijn omdat ik ‘foreigner’ ben?…haha

Afgelopen zaterdag hebben we Koninginnedag gevierd op school. We hadden een rommelmarkt georganiseerd. Kinderen en ouders verkochten speelgoed, kleding en veel zelfgemaakte lekkere hapjes en drankjes. Uiteraard was er een grabbelton, schmink, verloting en er werden leuke spelletjes gedaan. Het was een ouderwets gezellige, zonnige middag!
Aan het eind hebben de kids, ouders en wij van de school nog even laten zien hoe sterk we allemaal zijn met het touwtrekken.
Van de opbrengst van de markt gaan we de schoolbibliotheek uitbreiden!
Dat was het weer even voor nu! Volgende week lezen jullie meer van mij…dan ben ik alweer een jaar ouder/ wijzer ; )

• 05 Mei 2009 - 14:33

Christina Corputty:

Hoi Rianne, wat een leuke foto's. Ja koninginnedag heeft een naar end gekregen. Ik was natuurlijk in Amsterdam, heb het wel gehoord maar kon er niets bij voorstellen. Eenmaal thuis schrok ik wel van de beelden. Alle avondactiviteiten werden in Amsterdam afgelast en in kolonne liepen we terug naar het station. Ondanks alles heb ik toch genoten van Koninginnedag. Vooraal in het Vondelpark waar altijd speciaal een vrijmarkt voor kinderen is. Gisterenavond was de koningin weer als vanouds op de herdenking op de Dam. Dit keer was de beveiliging iets meer verscherpt. Moedig van de Koningin en Willem-Alexander en Maxima vind ik! Vanavond ben ik wel weer bij de bevrijdingsdagconcert in Amsterdam. Plek gereserveerd via vrienden bij NOS.

Tot horens en liefs van mij.

• 06 Mei 2009 - 16:41

Tante Ans En Oom Jan:

Wij hebben Koninginnedag in Italie gevierd en weinig meegekregen wat er die dag in Nederland heeft plaatsgevonden. Vandaag hierveel regen, we hopen dat jij a.s. zondag een hele fijne dag zult hebben en wensen je bijdeze van harte proficiat met je verjaardag. Veel groetjes.

• 07 Mei 2009 - 17:51

Ali Hania:

Hallo Rianne,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag op zondag 10 mei. Wij wensen je een mooie en gezellige dag toe. In Leeuwarden was op 5 mei het "Bevrijdingsfestival"Veel muziek en ook voor de kinderen waren er leuke dingen te doen.
    Groetjes, ook namens Douwe,
    Ali