Rio in de jungle! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu Rio in de jungle! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu

Rio in de jungle!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

13 Februari 2009 | Indonesië, Yogyakarta

Palmen, bananenbomen, metershoge bamboe, ruisende rivieren….dat zijn beelden die ik altijd bij Indonesië had. Oké, natuurlijk ook de rijstvelden, rokende vulkanen, tropische stranden..enz..enz.
Sinds kort waan ik me echt midden in de Indonesische jungle… En kan ik uren op m’n veranda zitten alleen maar voor me uit turen naar al het groen om me heen en dan fladderen daar ook nog eens kleurrijke, grote vlinders tussendoor.
Ik heb een droomhuis gevonden! Al vanaf het eerste moment dat ik hier naar binnen stapte was ik helemaal verliefd op deze plek en dit huis.
Eerst kom je aan op een rustig pleintje, met veel bloemen/planten en een groot houten Javaans huis. Dan ga je een verstopt hek door, een trap af en sta je in een klein open keukentje, over het barretje in de keuken heen kun je de woonkamer al zien, deze heeft een mozaïeken vloer en een klein vijvertje met fonteintje. Vanuit de kamer kun je met een houten draaitrap omhoog, dan sta je in mijn kamer, waar je een supergroen uitzicht hebt!
Vanuit de kamer kun je ook naar de badkamer. Douchen is een ware belevenis…het water is steenkoud, maar het klatert dan ook uit de rotsblokken..oftewel: je kan onder de blote sterrenhemel douchen tussen de rotsen en de varens (en nee..geen stress, want niemand kan je zien).
Er is ook nog een slaapkamer beneden, dit is Rachels kamer.
Rachel zou eigenlijk al weer in Nederland zijn, maar nam het aanbod aan om nog tot eind januari op de Taaltuin te helpen en heeft ondertussen een leuke baan voor een meubelbedrijf gevonden en blijft dus ook gezellig nog even in Yogya en is m’n huisgenote.

Wel een bijzondere ontdekking dat je door een huis ineens kan veranderen in een ‘huismus’…. We missen onze stimulerende Laura, die helaas weer terug naar NL moest…
Maar na drie weken huismus te zijn geweest, wilden we wel weer uitvliegen! Dus inmiddels gaan we op vrijdagavond weer naar Bintang (stamkroeg) en staan we weer te zwoegen in de sportschool.

Oh ja, niet onbelangrijk: bij een huis in de jungle horen natuurlijk ook (onuitgenodigde) huisdieren… Elke avond komt er weer een ander dier ons huis binnenvliegen, kruipen, sluipen! Zo hebben we al een reuze zijdevlinder in huis gehad (doorsnee25 cm), veel gekko’s (grote ‘hagedis’), kleine hagedisjes, kikkers, skinks (soort gladde hagedis), dikke spinnen, reuze sprinkhanen. En wat vond Mik op ons zonneterras??? 3 slangenhuiden!!!! Kijk maar eens op de foto!

Dit (op waarheid gebaseerde) verhaaltje zit ik te typen op de houten veranda, met een houten/rieten dak erboven..voor me een uitgeholde boomstam met planten, daarachter planten met een oranje tropische bloem en daarachter een grote lotus(waterlelie)vijver.
Eerlijkheid gebied me om te zeggen dat het gisteravond en de hele nacht door keihard heeft geregend heeft, waardoor het water in de vijver dusdanig gestegen is dat bijna alle waterlelies zich nu onder het water bevinden. Maar toch…ik weet dat ze er zijn. De foto’s zijn het bewijs. Dichtbij hoor ik de rivier ruisen… Oké, ik zal er nu over ophouden! Enne…met het sombere winterweer in Nederland, één troost…ook hier regent het vaak!
Over de winter in gesproken…Ik heb echt 3 heerlijke winterse weken gehad in Nederland! Superfijn om velen van jullie weer te zien!!! Helaas is het niet gelukt om iedereen te zien…zelfs met heel strak gepland programma wilde dat niet lukken! Maar jullie zijn natuurlijk van harte welkom om een kopje thee te komen drinken hier op de veranda! Zonnige groeten van een ‘huismus’


  • 13 Februari 2009 - 08:40

    Christina Corputty:

    Rianne wat een gaaf huisje, echt een droomhuis. Jammer dat we elkaar in december niet meer gezien hebben. Wat denk je blijf je daar voorlopig nog en tot wanneer kan ik theekomen drinken.

    Een paar weken geleden hadden we inplaats van in november, de wintermarkt gehouden. het was heel erg gezellig. Iedereen die binnen kwam lopen kreeg een corsage en de zaal was leuk aangekleed. Veel bloemen enzo.Iedereen had veel verkocht. Ik heb zelfs ter plekke kettingen en armbanden zitten maken en heel wat bestellingen gekregen. Ik kan een eigen shop beginnen zo onder hand. Ben nog steeds op zoek naar bijzondere kralen of kettingen waar ik dan de kralen weer kan herbruiken.
    Ondanks de andere bezigheden neem ik de tijd om relax sieraden te ontwerpen en maken.
    Soedah, sampai disini sadja. Op de Molukken zeggen ze Amatoo, (is zoiets als tot ziens) Trouwens nog de groeten van enkele bewoners van de Rudolf Steiner.

  • 13 Februari 2009 - 10:15

    Tante Ans En Oom Jan:

    Wat een leuke foto's. Sta je hier ook zo lang onder de douche als in Nederland? Wat voor thee heb je voor als we eens even langs komen?

  • 13 Februari 2009 - 10:35

    Mieke Pannekoek:

    Hoi Rianne, ziet er super leuk uit. Zou graag even bij je om het hoekje willen kijken. Die badkamer is zeker het einde. En een kopje thee op jouw veranda is niet te versmaden. Groetjes mieke Pannekoek

  • 15 Februari 2009 - 05:27

    Laura:

    Lieve lieve Rianne en rachel,
    Ik kan niet wachten om weer in jullie mooie huisje te relaxen!
    Geniet van al die mooie dingen, inclusief de slangenhuiden :-)
    Tot snel stelletje huismutsen!!
    Kus kus

  • 15 Februari 2009 - 18:23

    Marielle:

    Mooi, mooi, mooi.
    Ik kan niets anders zeggen. En zo fijn dat jij je er zo bewust van bent en ervan geniet. Heerlijk.

    Heel veel liefs, Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Selamat jalan!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2010

sampai bertemu lagi!

19 September 2009

life as a countrygirl!

12 September 2009

afscheid...

24 Augustus 2009

Over buffels, varkens, tau-tau poppen en magie!

16 Augustus 2009

slangenhuiden en rattenvellen...
Rianne

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 54676

Voorgaande reizen:

01 Januari 2009 - 23 September 2009

Selamat jalan!

12 Januari 2008 - 31 December 2008

Selamat jalan!

02 Augustus 2011 - 30 November -0001

juf aan de voet van de Himalaya

Landen bezocht: