Oooohh…kom maar eens kijken… - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu Oooohh…kom maar eens kijken… - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu

Oooohh…kom maar eens kijken…

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

16 December 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Ja ja, de Goed Heiligman is op 5 december ook naar het zonnige Indonesië gekomen….(met de speedboot?)
En niet alleen… maar met twee Pieten uit ‘Spanje’ en één Piet uit Pencak Silat uit Indonesië (die heel veel gave kunstjes kon doen!).
Eén van de Pieten kon nog niet zo goed spellen, want de verjaardagsslinger voor Sinterklaas, met ‘gefeliciteerd Sinterklaas’, zat helemaal door elkaar… Gelukkig hebben de kinderen en papa’s en mama’s goed geholpen om deze slinger weer uit de knoop te halen. En de kinderen van de Taaltuin kunnen al heel goed spellen, dus wisten zij Piet precies te vertellen waar welke letter moest hangen.
Dan was er nog Piet Precies…(die alles heel goed wist), maar die wel precies op/in de verjaardagstaart van Sinterklaas ging zitten…dom, dom!
Gelukkig had één van de mama’s ook een hele lekkere verjaardagstaart, met heel veel kaarsjes erop, voor Sinterklaas meegenomen!
De oudste kids van de Taaltuin vonden dat Sinterklaas maar eens wat ‘hipper’ moest worden. Dankzij ‘Pimp my Sint’ zag Sinterklaas er heel eventjes minstens 10 jaar jonger uit. Maar de Sint had toch liever zijn eigen mijter..en een bril bleek hij nog niet nodig te hebben!

Superleuk en heel bijzonder om zo Sinterklaas te vieren tussen de rijstvelden en bananenbomen! De Sint was indrukwekkend en de Pieten heel erg grappig!!!
Tevoren was er even stress, want één Piet bleek in Jakarta aan het werk te moeten. Maar gelukkig kwamen we in Bintangcafé een andere Piet (Precies) tegen! En zo kon het feest, compleet met Pieten toch nog doorgaan!
En afgelopen zaterdag was het alweer Sinterklaas! Dit keer met de oudste kinderen van de Taaltuin. Iedereen had een surprise en gedicht gemaakt! Ik mocht mijn favoriete ‘werelddelen’ prikken!
En Rachel kreeg haar droomprins William!

Afgelopen maand was gevuld met heel veel uitjes, stappen en werken. Heel erg gezellig allemaal! Eind december is natuurlijk ook een tijd om terug te blikken… En als ik dat doe kan ik terugkijken op een heel kleurrijk, uitdagend, inspirerend jaar..waarin ik vooral in deze laatste maanden heel goed m’n draai heb gevonden in Indonesië! Een jaar waarin ik heel veel leuke, lieve nieuwe mensen heb leren kennen en veel mooie nieuwe en oude, bekende oorden heb gezien! Nu kijk ik er natuurlijk ook wel weer erg naar uit om jullie allemaal weer te zien!
Deze week nog Kerstdiner..en dan op vrijdag met de trein naar Jakarta. Daar logeer ik een nachtje bij Laure, die eerst ook in Yogya woonde. En dan vlieg ik zaterdag naar Nederland! Zondag 21 december land ik ’s morgens vroeg op Schiphol. Op 10 januari vlieg ik weer terug naar Indonesië.
Maar eerst: tot ziens in Nederland!


  • 16 December 2008 - 10:55

    Christina Corputty:

    Fijn dat je weer effe naar Nederland komt. Het is hier berekoud en gauw donker maar wel weer gezellig met al die kerstversiering. Vandaag begint in de RSV de kerstdiners. Gezellig druk. Ik hoop je nog te zien de komende dagen, gezellig koffie drinken ergens. Rianne tot ziens maar weer.

  • 16 December 2008 - 12:01

    Janny:

    Rianne.
    mooie foto,s bij het sinterklaas feest.
    Fijn dat je weer even in nederland bent.
    mocht je leeuwarden aandoen of zin in een kerstborrel je bent welkom.
    groet simon en janny.

  • 16 December 2008 - 13:29

    Daphne:

    Goede terugreis naar Nederland en laat iemand met een dik jack op schiphol staan, want op dit moment vriest het hier en het is waterkoud.
    Ik volg je nog wel hoor, leuke foto's en verhalen.
    Fijne Kerst en weer een goed jaar toegewenst van Daphne je "oude" stagejuf van de Duinpieper...

  • 17 December 2008 - 18:44

    Ali Hania:

    Wat leuk dat je in Indonesie ook sinterklaas gevierd hebt. Wel apart in een warm land,denk ik. Ik geniet altijd van je berichtjes. Ook namens Douwe wens ik je een voorspoedige reis, de beste wensen voor 2009, gezellige kerstdagen en een fijne vakantie.
    Groetjes, Ali Hania

  • 23 December 2008 - 05:44

    Laura:

    Lieve Rianne,
    Daar ben je dan in Nederland, heerlijk de koude kerstdagen aan het vieren!
    Hier in Indonesie missen we je wel hoor :-)!!
    Tot 11 januari op het airport in Yogya!!
    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Selamat jalan!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2010

sampai bertemu lagi!

19 September 2009

life as a countrygirl!

12 September 2009

afscheid...

24 Augustus 2009

Over buffels, varkens, tau-tau poppen en magie!

16 Augustus 2009

slangenhuiden en rattenvellen...
Rianne

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 54675

Voorgaande reizen:

01 Januari 2009 - 23 September 2009

Selamat jalan!

12 Januari 2008 - 31 December 2008

Selamat jalan!

02 Augustus 2011 - 30 November -0001

juf aan de voet van de Himalaya

Landen bezocht: