winter gevoel... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu winter gevoel... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu

winter gevoel...

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

11 November 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Selamat pagi/siang/soré atau malam!

Hier weer even een berichtje uit zonnig, maar op dit moment ook vaak regenachtig Indonesië!
Het regenseizoen is begonnen..dus ’s middags wordt de lucht donker en klettert de regen gezellig op het dak van de school. Zo krijg je bijna een ‘december-wintergevoel’ hier!

Over december ‘gesproken’… van 21 december tot 10 januari ben ik weer even in Nederland!
‘Even’ want ik heb besloten om in ieder geval nog voor een half jaar bij te tekenen op school, dat betekent dat ik het schooljaar hier kan afmaken.

Ik heb het erg goed naar mijn zin! Het werk is superleuk, fijne mensen om me heen, veel leuke uitstapjes en activiteiten. Maaaaaaaar ik kijk er natuurlijk ook wel heel erg naar uit om jullie volgende maand weer te zien! Uitgebreid bij kletsen, alle nieuwe woningen bekijken (er heerst een soort verhuisgolf…), broodje oude Kaas eten (de chocolade zal ik heel verantwoord niet als eerste noemen) en lekker wandelen.
Dat laatste doe ik hier nu ook vaker! En om jullie daarvan even mee te laten genieten heb ik een paar foto’s geplaatst van m’n wandelactiviteiten hier.
Een uurtje rijden van Yogya ligt Kaliurang. Met de lokale bus duurt het 2x zo lang, of zoals de keer dat we pech met de bus hadden (zie foto) en met alle busreizigers in de achterbak van een jute moesten, wel 3 x zo lang.
Kaliurang ligt aan de voet van Merapi (actieve vulkaan). Het is er heerlijk koel, omdat het hoger ligt.
In mei was ik er al keer met Corine (huisgenootje van toen) geweest om de Merapi te beklimmen. Pfffffffff…met m’n conditie van hier best een pittige actie! Maar wat een supermooie uitzichten!!!! En heel indrukwekkend om de vulkaan zo dichtbij te zien roken!
Laatst ben ik er nog een weekendje met Rachel en Laura geweest. Ik zal even eerlijk bekennen dat we toen meer tijd hebben doorgebracht bij de Beukenhof (een intrigerend landhuis, waar alleen Indonesiërs werken..maar waar de Nederlandse tempoe-doeloe muziek schalt). Voor het ‘natuurlijke’ tintje aan het uitstapje hebben we toen heel veel bloemen (die daar in de bergen veelvuldig groeien/ bloeien) gefotografeerd.

Vorige week ben ik samen met Laura en twee Nederlandse jongens, die hier voor hun opleiding zijn, naar het Dieng Plateau gegaan.
De heren op de brommer, de dames in de bus! Achteraf maar gelukkig, want één van de heren is onderweg nog onderuit gegaan.
Het was een lange reis… 3 x overstappen…gelukkig is iedereen hier zeer behulpzaam…bijna ‘te’ behulpzaam: je wordt gewoon aan je arm meegesleurd naar een volgende bus.
De laatste bus, die door de bergen ging, was de grootste belevenis. Nadat er al een propvolle bus ons voorbij was gereden en wij ons net af gingen vragen of we nog wel voor de nacht op onze plaats van bestemming aan zouden komen...kwam er een volgende propvolle bus aanrijden. Ik kon me er nog net instorten…m’n voeten raakten de vloer niet en ik lag gewoon over de mensen heen…Laura hing buiten de bus en hield zich aan mij vast. Maar we waren allang blij dat we weer een stukje verder konden reizen. De mensen in de bus vonden ons reuze grappig (onze blonde haren werden uitgebreid bewonderd en geaaid)! En met alle grapjes konden wij ons bahasa Indonesia weer een beetje oefenen.
Het was gezellig in de bus, maar toch waren we erg blij toen we in Dieng aankwamen!
De heren hadden al een gids voor ons geregeld, die de volgende ochtend om 4.00 uur met ons op pad ging. Dieng is een gebied met kraters, kratermeren, geisers en tempels.
De zonsopgang zagen we die vroege ochtend vanaf een berg! Heel erg mooi! De zon die te voorschijn kwam vanachter andere bergen en die heel langzaam de terrassen rondom ons verlichte.
Bij het zien van de geisers waande ik me weer even terug op het Noorder eiland van Nieuw Zeeland! De hete stoom die uit de aarde komt, dat blijft indrukwekkend!
Nu ik hier toch nog wat langer blijf zet ik natuurlijk mijn PR-actie voor Yogya en omgeving voort: dus voel je welkom om hier naar toe te komen om al het natuurschoon zelf te bewonderen!

Sampai jumpa lagi! Rianne




  • 11 November 2008 - 10:19

    Monica:

    Hoi Rianne,
    Superleuk om steeds te lezen hoe het je vergaat in Yogya. Met al die gave verhalen en foto's begint het 'virus'wel weer een beetje te kriebelen hoor! Maar ja, we moeten ons tegenwoordig aan de schoolvakanties houden! Ik hoop dat je de Steiner ook nog met een bezoekje komt vereren als je straks weer voet op Nederlandse bodem zet. Je bent helaas net te laat voor de kerstdiners! Heel veel plezier met de komende sinterklaasviering en tot ziens!
    Groetjes Monica

  • 11 November 2008 - 11:29

    Mieke Pannekoek:

    Hoi Rianne, wat een schitterende omgeving. Bedankt dat je ons op afstand laat meebeleven. Tot de kerstvakantie, dan zien we jou misschien. groetjes. Mieke

  • 11 November 2008 - 22:58

    Peggy:

    Heey lieve Rianne,

    Zaterdag eindelijk Anouk gezien. Bedankt voor je lieve, leuke cadeautje. Wat leuk dat je even naar NL komt. Ik weet nog niet wat ik met kerst ga doen, maar waarschijnlijk ben ik gewoon in NL. Dus ik zou het wel heel erg leuk vinden om je even te zien. Als je in de buurt van Leiden komt, kom je maar bij ons eten (of anders alleen even iets drinken als je geen tijd hebt, kijk maar)

    Tot heel snel liefs dikke kus Peggy

  • 13 November 2008 - 22:14

    Christina:

    Hoi Rianne,
    Ik had wel het gevoel dat je nog zou blijven. Ik geniet telkens weer van al je belevenissen. Je hebt inmiddels al veel gezien en wat leuk dat je er veel op uit trek. Hoop je wel te zien als je in Nederland bent. Misschien in de Steiner? Van Tiny Faber moet ik je groeten doen. Ze vraagt nog regelmatig naar je.

    Salam manis
    Christina Corputty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Selamat jalan!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2010

sampai bertemu lagi!

19 September 2009

life as a countrygirl!

12 September 2009

afscheid...

24 Augustus 2009

Over buffels, varkens, tau-tau poppen en magie!

16 Augustus 2009

slangenhuiden en rattenvellen...
Rianne

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 54677

Voorgaande reizen:

01 Januari 2009 - 23 September 2009

Selamat jalan!

12 Januari 2008 - 31 December 2008

Selamat jalan!

02 Augustus 2011 - 30 November -0001

juf aan de voet van de Himalaya

Landen bezocht: