Toekomstvoorspellingen... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu Toekomstvoorspellingen... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu

Toekomstvoorspellingen...

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

18 September 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Nu er alweer bijna een schoolvakantie voor de deur staat, is het natuurlijk hoog tijd om weer even met jullie bij te kletsen!
Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne zomer(vakantie) gehad!
We zijn hier het nieuwe schooljaar begonnen met het thema "circus".
En dat moest natuurlijk afgesloten worden met een heus circus, met leeuwen, leeuwentemsters, clowns, sterke mannen en acrobaten! Bob (een jongen uit NL) heeft van ballonnen voor alle kinderen een dier, bloem, zwaard enz geblazen/gevouwen! Op de foto's kunnen jullie een aantal van de jonge circusartiesten bewonderen.
Tot december heb ik hier op school gezelschap gekregen van Rachel, die mij 's middags bij de lessen helpt...heel fijn en ook nog eens erg gezellig! samen met haar en Laura (die in Yogya stage loopt bij een project) ben ik twee weken geleden een weekendje naar Surabaya geweest.
Op vrijdagmiddag zaten we netjes op tijd op het station …er verscheen echter maar geen trein..maar gelukkig...met een vertraging van ruim een uur konden we in de trein stappen en aan de reis van 6 uur beginnen. Voordat je 'medelijden' krijgt met ons..de trein bleek superluxe te zijn! Compleet met airco en verstelbare stoelen. Een aangename verassing!
Onze hotelkamer bleek voor de dames een iets minder prettige verassing!
Rachel en Laura waren enigszins geschokt bij het zien van de kamer die
ik (budgetbackpacker ; )geboekt had. Het hotel zag er aan de buitenkant uit als een mooi, Oudhollands koloniaal gebouw...maar de kamers leken soort psychiatrie cellen. Geen raam, twee bedden (met ietwat besmeurde matrassen) en een kan water...de toilet moesten we met alle mannen, die op de gang zaten en erg verheugd waren over onze komst, delen.
Dus ik bedacht me dat ik misschien beter de kamer wat kon 'upgraden' wilde ik de dames zover krijgen ooit nog met mij op pad te gaan.
Even later konden we ons omkleden in een kamer met privé mandi en toilet.
We trokken we onze mooiste jurkjes aan...om vervolgens tot de ontdekking te komen dat alle uitgaansgelegenheden i.v.m. de Ramadan al gesloten waren. Bij de Mac. Donalds was het daarentegen superdruk...dus zijn we daar maar lekker gaan snacken.
De volgende ochtend zijn we in de becak op pad gegaan naar het oude centrum van Surabaya. In de mooie Chinese tempel hebben we bij het flakkerend kaarslicht allerlei rituelen gedaan. Stokjes uit een blik schudden, stenen op de grond gooien nadat je ze een paar keer boven de wierook had rondgedraaid..aan de hand hiervan kon een oude en uiteraard wijze man bepalen wat voor nummer bij je hoorde...dat correspondeerde dan weer met een briefje waarop je karakter stond omschreven en wat de toekomst je zal brengen. Aangezien het in het Oud Javaans was kwam ik niet zo ver met m'n woordenboekje...maar dat geeft natuurlijk de mogelijkheid om het zelf vrij te vertalen..(gezond, veel liefde, veel geld.. ; )
Na de tempel zijn we via een klein knus straatje naar de moskee gewandeld waar de man, die de Islam naar Java heeft gebracht, begraven ligt. En toen op zoek gegaan naar een heel mooi, oud, Hollands koloniaal gebouw...wat echt een aanrader was volgens de Lonely Planet...helaas wist niemand in Surabaya het te staan.
Tja, dan blijft er weinig anders over dan naar één van de grote shoppingmalls te gaan...om eindelijk weer even een lekker kopje Starbuckskoffie te drinken. Zo'n shoppingmall kun je dagen in rond dwalen..zo enorm groot!
Zondags was chet weer tijd om de trein terug te nemen...op de terugweg hebben we weinig anders gedaan dan slapen...aangezien we twee nachten hebben liggen kletsen...
Thuis wachtte mij nog een erg leuke verassing!!!!...M'n huisgenoten hadden een klein, uitgehongerd katje in huis genomen...Zooooo lief!
Dus nu heb ik eindelijk m'n gewenste huisdier! Die voorspelling heeft vast ook op m'n Chinese tempelbriefje gestaan...

• 18 September 2008 - 14:56

Sandra:

ja dat klinkt idd als loooow budget backpacken. Goeie keus zo'n upgrate!

• 18 September 2008 - 17:21

Chris:

Hahhaha, ik heb weer smakkelijk gelachen om je travelstory:-)
    Kreeg er spontaan beeld bij..hahah! Heerlijk dat je zo aan het genieten bent!

Liefs van de Smitjes

• 18 September 2008 - 18:40

Marielle:

Ha lief nichtje!

Fijn, weer wat foto´s van jou. Je ziet er goed uit!
    En poes Pim... aahh, smelt. Wat een poepie.

Heel veel knuffels voor jou en Pimmetje!

• 18 September 2008 - 21:46

Kitty Havermans:

Lieve Rianne,
    Vandaag heel blij met jouw ansichtkaart! Lief van je! Ja, inderdaad zou ik graag eens bij je kijken en het zeker leuk vinden! Ik doe veel groeten aan de collega's en de "kleine mannen". Goed om te zien én te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar! Liefs van Kitty

• 22 September 2008 - 19:02

Daphne En Mark:

Lieve tante Rianne,

Bedankt voor de mooie kaarten die we hebben gekregen van jou! We vragen nu iedere dag aan mama of het al bijna december is want dan kom je bij ons logeren toch?? En ook bedankt voor de foto's van jou ze staan op de kast en we kijken er iedere dag naar. Hele dikke knuffels van Daphne en Mark xxxxx