Terug naar de rode rotsen.... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu Terug naar de rode rotsen.... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu

Terug naar de rode rotsen....

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

16 Augustus 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Ha lieve allemaal! Hopelijk genieten jullie in Nederland ook lekker van de zon nu!
Ik ben inmiddels alweer drie weken aan het werk… na een heerlijke vakantie die begon op 20 juni…
Op deze laatste schooldag kwam er een goochelaarster uit Nederland voor de kinderen van de Taaltuin optreden… ook alle ouders keken vol verwondering mee naar deze magische voorstelling…waarbij zelfs tafeltjes gingen zweven.
Iets anders was ook gaan ´zweven´ namelijk mijn ticket naar Australië…
Vooraf was er al stress...want ik zou m’n paspoort niet op tijd terug kunnen krijgen van de immigratiedienst…maar door een boete te betalen op het vliegveld bleek ik toch het land uit te kunnen. Maar om het land uit te kunnen had ik m’n ticket nodig en waar had ik het neergelegd (in mijn ‘netjes’ georganiseerde kamer)???…nergens te vinden…
Met veel moeite een nieuw ticket laten uitdraaien (voornaam bleek als achternaam in de computer te staan, dus dat was lang zoeken)… Om m’n ticket bij het leegruimen van m’n kamer vervolgens tussen een laatje ingeklemd terug te vinden…
Tsja…volgens mij zijn vertrekstress en ik onafscheidelijk…
Maaaaar toen ik eenmaal via Bali naar Darwin vloog werd ik zo relaxed als een ware ‘Ozzie.’
De eerste week heb ik wandelend en fietsend de kust van Darwin ontdekt, terwijl mijn nieuwe visum vlot geregeld werd bij het Indonesisch consult.
Daarna was het tijd om terug te keren naar de plaats waaraan ik acht jaar geleden m’n hart verloren heb…Alice Springs!
Met de Ghan heb ik de oude kamelenroute door de woestijn afgelegd…gelukkig hoefde ik geen maanden op een kameel te zitten, maar slechts 27 uur in de trein…
Maar gelukkig had ik gezellige mensen in de trein en waren de uitzichten op 2 meter hoge termietenheuvels en dichter naar Alice de rode aarde en rode rotsen supermooi!
In Alice Springs ben ik samen met een paar treingenoten teruggegaan naar het hostel waar ik ‘de vorige keer’ ook logeerde: ‘Alice Lodge’. Daar was in acht jaar tijd weinig veranderd. Eigenlijk gold dat voor heel Alice Springs… Ongelooflijk dat er niks, maar dan ook niks veranderd was…ik kon ‘blindelings’ de weg vinden.
Alleen de mensen van toen waren niet meer in Alice…maar gelukkig wel weer nieuwe leuke mensen.
De rotsen en het zand waren nog steeds even rood, de lucht nog steeds even blauw, de Ozies nog even relaxed en er waren zelfs nog meer kangaroes en wallaby’s dan ik me herinnerde.
Een bijzondere plek in ‘the dessert’…. Met bijzondere ‘festiviteiten’…zo kwamen we tijdens een fietstocht langs het Alice Springs Beannie festival… De aboriginalvrouwen uit de haken zogenaamde ‘beannies’…mutsjes voor de ijzig koude nachten in de woestijn. Voor dit festival komen vrouwen van verschillende tribes en beanie-fans vanover de wereld (of toevallig voorbijkomende backpackers..haha) naar Alice. De beannies die als mooiste waren uitverkoren waren compleet met gehaakte/gevilte kangaroes/ emu’s enz. erboven op. Heel bijzonder ; )
Een andere bijzondere festiviteit was de Alice Springs show… Iedereen in Alice heeft hiervoor een vrije dag… De mooiste cowboy laarzen komen te voorschijn, de hoeden worden afgestoft om vervolgens op het stoffige terrein weer net zo snel met het rode zand bedekt te worden. In schuren kun je de uitverkoren werkstukken bewonderen van de wedstrijd van de mooiste taart tot het lekkerste ontbijt (?), de grootst gekweekte pompoen tot de sappigste biefstuk. De laatste heb ik met plezier overgeslagen…
Tot mijn ‘schaamte’ moet ik toegeven dat ik toch even een kijkje heb genomen bij de
pig-races en nog erger ‘pig-diving’ (ja, echt: een varkentje wat een duik neemt in een zwembad) ….maar niet schrikken bij het zien van de foto’s: het beestje is wel weer uit het zwembadje geklauterd.
Toen ik op een dag mijn favoriete berg afklauterde na een mooie zonsondergang kwam er net een groep aboriginal naar boven geklommen met 24packs bier… Oeps, dacht ik… Maar zij bleken mijn gevoel voor deze speciale plek te delen en vertelden dat ze over me zouden waken. Nou da’s altijd een fijn gevoel toch? Dus met dat gevoel heb ik Alice weer verlaten…
Maar m’n vakantie was nog niet voorbij…want ik mocht het op Bali nog voortzetten met m’n zus en Corry! Dat was weer heerlijk!!! Uitgebreid bijgekletst, bijgebruind, gezwommen en heerlijk gegeten. Natuurlijk hebben we op Bali ook nog een paar erg mooie plaatsen bezocht!
En de groenste rijstterrassen gezien! Waar wij in onze ‘camouflage-outfit’ amper opvielen…
Het afscheid op Bali viel gelukkig nog niet heel zwaar, want een week later kwamen Anja en Corry naar Yogya. Erg leuk om met hun, tussen de lessen door, de stad verder te verkennen en ze de leuke plekjes te laten zien (en alle restaurantjes ‘uit te testen’).
Bij de Borobodur genoten we weer van de stilte en de mooie zonsondergang en zonsopgang…Erg bijzondere plek!
Op dit moment worden hier in Indonesië alle wegen en kampungs versierd, want morgen is het Onafhankelijkheidsdag…daarover de volgende keer meer!
Veel liefs uit Yogya!

  • 16 Augustus 2008 - 17:35

    Ali Hania:

    Hoi Rianne,
    Wat een leuke vakantie. Mooie foto's en ook nog samen met Anja en Corrie op Bali. Jij ziet nog es wat van de wereld. Vanmorgen je moeder nog aan de lijn gehad, lekker even bijkletsen. Rianne nog een mooie tijd in Indonesie.

  • 16 Augustus 2008 - 18:24

    Marielle:

    Ha lief nichtje!
    Wat heerlijk om weer foto´s van je te zien. Ik vergeet steeds dat je je haar hebt afgeknipt. Staat je trouwens erg goed.
    Op de foto van jou, Anja en Corry zie je zoveel gelijkenis tussen Anja en Mark. Heel grappig om te zien.
    Wat een prachtige foto van jou bij de Borobodur!
    Tot mails of bels.
    Liefs, Marielle

  • 16 Augustus 2008 - 23:02

    Suzanne Mulder:

    Wat goed Rianne om van je te horen. Hoe lang zit je er nog? Erg mooie foto's die waarvan ik veel plekken toch herken. Geniet ervan!!

  • 17 Augustus 2008 - 06:05

    Janny:

    Wat fijn om weer eens wat van je te horen.Dat Alice Springs ziet er prachtig uit het lokt aan om ook eens na toe te gaan.Wat lijkt Anja op je moeder,als je zo die foto's ziet.Ik hoop dat jullie een mooie tijd hebben gehad.En je hebt er nu een maatje,bij voor Rachel ook een hele ervaring doe haar ook maar even de groeten.
    Veel liefs Janny.

  • 17 Augustus 2008 - 17:56

    Sandra:

    ziet er super uit. Leuk om nu de foto's bij de verhalen te zien. Had wel graag wat namen willen weten van de mensen op de foto's ;)

  • 18 Augustus 2008 - 07:40

    Monique:

    Leuk om weer je berichtje te lezen en wel met enige jalouzie want hier in Nederland is het bagger weer.

    Heel veel groet

  • 19 Augustus 2008 - 07:37

    Madelon:

    He wereldreizigster,

    Wat een prachtige vakantie heb je gehad!
    Super mooie foto's, guido moest erg lachen om het varkentje in het zwembad.Doen ze daar ook aan swientje (zwijntje) tikken? Ik ben nu trouwens aan het rondtrekken door egypte. Een erg mooi maar warm en islamitisch (een vrouw is niet meer dan een akker die bevrucht moet worden) land.
    Genietse en heel veel lieve groeten madelon

    ps: ben je nog een stoere gast met lang haar op een motor tegengekomen?


  • 29 Augustus 2008 - 13:12

    Tinie Visser:

    Hallo Rianne
    leuk om je avonturen weer te lezen.Wat een mooie foto's.Die rode aarde lijkt mijn heel bijzonder.En Rianne je bent wel stoer in je eentje een berg beklimmen!! Ik wens je een goede vootzetting van al je werk en avonturen.
    Liefs,Tinie

  • 08 September 2008 - 17:59

    Daphne:

    Hoi Rianne

    Best jaloers hoor, jij mooi weer en ik, maar zeker de kids weer winterkleding aan. Ps Ik ben van baan veranderd en werk nu op zmok in sassenheim en dus niet meer op de duinpieper. Komende week gaat mijn tweede week beginnen. Jij veel succes met die hitte, lekker hoor Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Selamat jalan!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2010

sampai bertemu lagi!

19 September 2009

life as a countrygirl!

12 September 2009

afscheid...

24 Augustus 2009

Over buffels, varkens, tau-tau poppen en magie!

16 Augustus 2009

slangenhuiden en rattenvellen...
Rianne

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 54674

Voorgaande reizen:

01 Januari 2009 - 23 September 2009

Selamat jalan!

12 Januari 2008 - 31 December 2008

Selamat jalan!

02 Augustus 2011 - 30 November -0001

juf aan de voet van de Himalaya

Landen bezocht: