Inpakken... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu Inpakken... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu

Inpakken...

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 April 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Inpakken...
Drie maanden geleden stond ik op het punt om naar Yogya te vertrekken...en wat neem je dan allemaal mee??? Naar een land waar je nog niet eerder geweest bent, maar waar je wel van plan bent om een tijd te blijven... Tot een paar uur voor vertrek stond ik nog te proppen...weer even op de weegschaal met de backpack...wat erin, wat eruit... Herkenbaar???
Nu ben ik alweer bijna 3 maanden hier! En heb het zo druk met m'n leuke baan, fijne uitjes, taal leren, taalles geven...dat het laatste berichtje op deze site alweer gedateerd is!
Inmiddels heb ik hier ook al weer een paar keer ingepakt...eerst de spullen van 'het 'oude' schooltje, zodat deze verhuisd konden worden naar een nieuwe locatie (zie foto, ja.. ik weet dat het in NL af en toe nog vriest en zelfs met de Pasen sneeuwde??! maar heb hier toch maar een soort 'Lente in Holland'versiering gemaakt met de kids)! Na het inpakken even een paar dagen relaxen op Bali...daarvoor hoefden alleen slippers, bikini, hemdjes (welke hemdjes...die had ik dus niet bij me...goed excuus om te shoppen!) mee!
Ik geloof dat ik echt toe was aan een mini-vakantie...want op het vliegveld zag ik op een gegeven moment een meneer met een sleutelbosje lopen, wat wel erg op die van mij leek! Aha...ja, die had ik dus even in de boekwinkel neergelegd!
In Ubud ging ik een tempel bekijken en zag ik op een gegeven moment een aapje met een armbandje spelen wat wel erg op die van mij leek... Toen ik naar m'n pols keek, bleek het inderdaad mijn armbandje te zijn!
Het beestje was er echter heel blij mee..en was niet van plan het los te laten! Andere apen die er een graai naar deden kregen z'n scherpe tandjes te zien! Uiteindelijk zat het beestje met m'n armbandje in de nok van de tempel en viel het armbandje uit z'n pootjes...supersnel kwam hij naar beneden..maar de bewaker was hem te snel af en had het armbandje eerder te pakken.
Tussen al die tempeltjes begon ik me toch te bedenken: zijn dit soort van tekens??? Eerst verlies ik m'n sleutelbos en zie er iemand meelopen, daarna m'n armbandje... Hmmm...misschien toch even uitrusten??!
Dat heb ik fijn gedaan aan het mooie strand van Sanur!!! En tussendoor mooie schelpen gezocht!(en niks meer kwijtgeraakt...)
Nu ga ik weer m'n tas pakken...WANT ik kom zaterdag voor 6 dagen naar Nederland! Mijn moeder gaat hertrouwen en daar wil ik toch wel graag bij zijn! Dus dat wordt een bliksembezoek!
Wie weet zie ik jullie in Nederland en anders lees je snel hier weer meer van me! Geniet nog even van de mooie rijstvelden rond Ubud, het strand van Sanur..en de andere foto's!
Liefs uit Yogya!


  • 10 April 2008 - 14:13

    Chris:

    Hi Rio! Wat een herkenbaar palmboompje heb jij op de foto staan tijdens de rijstveld-wandeling in Ubud...:-)Ik heb een foto bij praktisch dezelfde boom! Klinkt allemaal weer erg leuk....Ook leuke foto van jou en Hasna! Hele goede en fijne reis naar NL. Lfs, Chris

  • 10 April 2008 - 14:57

    Rianne:

    Dank je! Enne...misschien heel onherkenbaar..maar de dame (danseres) naast Hasna is Nao!

  • 10 April 2008 - 15:08

    Dinja:

    Dag lieve meid,
    Ik wens je een goede tijd terug in Nederland, een bijzondere dag, die ook vast wat moeilijke momenten zal hebben. Hopelijk wordt het een fijne dag!
    Liefs,
    Dinja!

  • 10 April 2008 - 15:20

    Chrissie:

    Hey girly,

    Hoe laat kom je zondag aan? De ideeën daarover zijn nog al verschillend:-)
    Wil je me het tijdstip eff mailen?
    Dikke zoen van mij

  • 10 April 2008 - 16:54

    Marielle:

    Ha lief nichtje
    Fijn om mooie, stralende foto´s van jou te zien.
    Nog fijner om je over een paar dagen in het echt weer te zien!!!

    Dikke knuffel, Marielle

  • 10 April 2008 - 17:12

    Mieke Pannekoek:

    Hallo Rianne, leuk om wat te horen en fijne dagen in nederland gewenst. Wij gaan in oktober naar Hester. Doei. liefs Mieke

  • 10 April 2008 - 17:42

    Paul Dekkers:

    Hoi Rianne,

    Heerlijk, op vakantie naar Bali!
    Heel veel plezier op de bruiloft van je moeder!
    Groetjes,
    Paul Dekkers

  • 10 April 2008 - 22:36

    Peggy En Rita:

    Hoi Rianne,

    Een goede reis terug naar Nederland. En natuurlijk heel veel plezier in Nederland. Mocht je in de buurt van Leiden komen bel dan even dan spreken we iets af als je dat nog gaat lukken. Lijkt me erg leuk!!! Of misschien in Utrecht met Nicole.
    Je weet mijn telefoonnummer nog wel toch? Voor het geval dat 0626694488
    Hopelijk tot heel snel liefs Peggy en Rita

  • 13 April 2008 - 17:18

    Tinie Visser:

    HALLO RIANNE
    De foto's zien er vrolijk uit.Wat heb je al veel bijzondere dingen gedaan.
    Ik wens je een fijne dag op de bruiloft van je moeder.Goede reis en dan weer retour voor het vervolgen van je avontuur.
    Veel succes. liefs Tinie.

  • 13 April 2008 - 19:40

    Marion:

    Hoi Rianne,
    Zo te zien heb je het erg naar je zin. Leuk hoor. Ik vind het heel gaaf om je zo te volgen en foto's van daar te zien. Wat een ontzettend leuk schooltje.
    Heel veel plezier
    groetjes Marion Langezaal

  • 07 Mei 2008 - 12:02

    Agnes:

    he hoi,
    ik hoop dat je toch een leuke tijd hebt gehad,bruiloft moeder,ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je er gemixte gevoelens bij zou kunnen hebben.mijn moeder leeft niet meer al 14 jaar niet meer en mijn vader had al vrij snel een vriendin en toen was er ook praat van trouwen...is dat niet gebeurd gelukkig maarhet gevoel.....he doe het rustig an en dat wou ik effe zegge...gr agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Selamat jalan!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2010

sampai bertemu lagi!

19 September 2009

life as a countrygirl!

12 September 2009

afscheid...

24 Augustus 2009

Over buffels, varkens, tau-tau poppen en magie!

16 Augustus 2009

slangenhuiden en rattenvellen...
Rianne

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 54675

Voorgaande reizen:

01 Januari 2009 - 23 September 2009

Selamat jalan!

12 Januari 2008 - 31 December 2008

Selamat jalan!

02 Augustus 2011 - 30 November -0001

juf aan de voet van de Himalaya

Landen bezocht: