een vrolijke fietser! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu een vrolijke fietser! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu

een vrolijke fietser!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

02 Maart 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Sinds 3 weken heb ik een fiets!!!! En als een echte 'Hollandse' ben ik daar dolblij mee!
Na een fietstocht met mijn nichtje door de rijstvelden was ik verkocht! Wat een prachtige groene omgeving! En heel veel vreindelijk groetende mensen onderweg!
De eerste fietstocht op mijn eigen fiets was naar een dorpje waar mijn huisgenootje, Hasna, na de aardbeving een jaar les heeft gegeven. Bij alle families werden we even binnengevraagd. Binnenkort willen we nog een keer terug om een activiteit met de kinderen van het dorp te doen. Maaaaar net als de dagen door de week vliegen ook de dagen in het weekend voorbij!
Vorige week zaterdag hadden we een cultuurmiddag over Nederlandse schilders voor de kinderen van de school. In de week daarvoor had ik ook alle lessen rondom dat thema ontworpen. Op zaterdag mochten de kinderen zelf aan de slag met verf en penseel in het atelier van één van de ouders.Met de grotere kinderen hebben we eerst een film over het werk van Rembrandt bekeken, daarna heb ik kort iets uitgelegd over portret tekenen en mochten de kids zelf aan de slag. Eerst een schets van een zelfportret maken, met daarbij iets uit de tijd van Rembrandt. Dus de jongens mochten zichzelf met hoge hoed, baret o.i.d tekenen en de meiden zichzelf met een mooi versierde hoed. Daarna hebben ze dit zelfpotret geschilderd. In de pauze hebben we de zelfportretten op grote vellen geplakt en mochten de kinderen nog een lichaam en/of iets van hun hobby onder hun portret schilderen. En nu hebben we dus een soort grote Taaltuin Nachtwacht. Is erg gaaf geworden!!! Op de foto's bij dit bericht kunnen jullie de 'kleine'kunstenaars in actie zien! De peuters hebben ook heerlijk zitten verven en tekenen met krijt.
Voorafgaand aan de cultuurmiddag was ik voor de ochtend uitgenodigd om mee te fietsen met de nieuwe guides van ViaVia. Hier werkt Rita, mijn taallerares. Op één van de foto's zie je Rita (brede lach) en mij tot onze knieën in de blubber in een rijstveld staan, om daar de kunst van het rijstplanten af te kijken!...en uit te proberen...dus wie weet eten jullie ooit nog rijst door mij geplant! De fietstoch was weer supermooi!!! Goede reden om hier naar toe te komen op vakantie (stille hint..).
Heb het erg naar m'n zin hier!!! Het werk is intensief, maar heeeel erg leuk!
In een mooie omgeving! Ik heb erg gezellige huisgenotes (op de zonnebrillen/fiets foto is één van hen, Hasna, te zien)...kortom: het gaat goed! Hopenlijk met jullie ook allemaal!
Liefs uit Yogya!

  • 02 Maart 2008 - 12:35

    Inge Speltie:

    dag Rianne wat een mooie zonnige vrolijke
    fotos en een enthusiast verslag van je werk
    vorige keer was er ook zo,n mooie foto van een oude vrouw, ik geloof dat ze bananenbladeren aan het vlechten is, klopt dat?
    hier heeft het een paar dagen flink gestormd en geregend
    ik wou dat ik ook weer naar mijn geboorteland kon gaan
    groeten Inge speltie

  • 02 Maart 2008 - 13:51

    Sandra:

    he...ik ben weer jaloers hoor.....ziet er super uit. En wat heb je het weer goed voor elkaar met die leuke lessen! De kindjes boffen maar met hun nieuwe juf :)

  • 02 Maart 2008 - 14:30

    Janny:

    Rianne
    Wat zie je er goed uit,lekker bruin.
    wat schrijf je weer een prachtig verhaal.
    fietsen door de rijstvelden,dat lijkt me prachtig,zo groen allemaal.
    je ideeen zijn nog steeds geweldig,een cultuurmiddag met de kinderen,aan de foto te zien geniet een ieder hier van.
    met ons is alles goed,ben net een weekend naar sandra geweest,dat is altijd gezellig maar druk.
    ik volg al je verhalen,vanaf nu hoop ik wat vaker te reageren.
    groetjes van janny.

  • 02 Maart 2008 - 18:10

    Christi:

    Ha lieve Rio! T ziet er geweldig uit! En nog steeds zo'n mooi weer. Wat leuk dat je nu ook echt tot je knieën in de blubber hebt gestaan om de baby rice te planten!! Toch ben ik blij dat wij dat niet hebben geprobeerd op ons tochtje!! Oh als ik deze foto's zie, wil ik zo weer terug! Heb trouwens vandaag hier in NL ook genoten van de prachtige NL-natuur....was ook weer heerlijk al die prachtige voorjaarsbloemen, sneeuwklokjes, krokussen, narcissen, klein hoefblad, primula's, etc!! Liefs, Chris

  • 02 Maart 2008 - 18:20

    Peggy:

    He Rianne,

    Wat leuk om iets van je te horen en om foto's te zien. Ik krijg weer heimwee. Zo te zien heb je het erg naar je zin. Doe je de groetjes aan iedereen......
    Ik ga je nu zeker volgen op deze site, krijg ik toch weer een heel klein beetje het gevoel alsof ik in weer in Yogya zit.

    Liefs en tot snel weer Peggy

  • 03 Maart 2008 - 16:41

    Christina:

    Dag lieverd,

    Wat een avontuur, op de fiets en nog wel met je benen in de blubber:-)
    Ik heb je mail gelezen en zou het super vinden (als je begrijpt wat ik bedoel:-)
    Hier komt beetje bij beetje te lente om 't hoekje kijken. Dit weekend leek 't er trouwens niet op. Het was k...t weer...Storm en regen in Adam, bah!
    BLijf vooral lekker genieten en weet dat wij aan je denken!

    Liefs Chris

  • 09 Maart 2008 - 20:39

    Daphne:

    Hoi Rianne
    Leuk al die berichten van jouw en je nieuwe mooie avontuur. Ik vind het super om te lezen dat je het erg naar je zin hebt. Geniet ervan en hou het bij tenminste je avonturen

    Doeiiiii Daphne van de duinpieperschool

  • 04 April 2008 - 15:38

    Monica:

    Hoi Rianne,
    Nu we weer thuis zijn, kan ik weer wat makkelijker achter de computer. We hebben trouwens nog gezwaaid toen we ergens boven je vlogen, nog gezien? Lara vond het geweldig in de camper. Ik zal je ook een leuke foto sturen!
    Groetjes Monica en Lara:
    tfugxygigjgytyghghvbnffrertsffhghfvgvnvcgfg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Selamat jalan!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2010

sampai bertemu lagi!

19 September 2009

life as a countrygirl!

12 September 2009

afscheid...

24 Augustus 2009

Over buffels, varkens, tau-tau poppen en magie!

16 Augustus 2009

slangenhuiden en rattenvellen...
Rianne

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 54673

Voorgaande reizen:

01 Januari 2009 - 23 September 2009

Selamat jalan!

12 Januari 2008 - 31 December 2008

Selamat jalan!

02 Augustus 2011 - 30 November -0001

juf aan de voet van de Himalaya

Landen bezocht: