Valentijn of trouwen? - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu Valentijn of trouwen? - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rianne Wiggers - WaarBenJij.nu

Valentijn of trouwen?

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

15 Februari 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Ha, na een paar drukke eerste weken hier... is hethoog tijd om weer een berichtje te tikken.
Morgen ben ik hier al een maand en die eerste weken zijn echt omgevlogen!
Door de week zijn m'n dagen van vroeg tot laat gevuld met lessen voorbereiden, les geven en zelf les krijgen (Bahasa Indonesia). Waardoor ik bij het laatste soms bijna zit te slapen (ligt niet aan de les, want die is erg leuk)...duuussss m'n woordenschat Indonesisch is nog niet erg groot! ter illustratie: ik dacht vorige week erg leuke traditionele Indonesische Valentijnskaartjes te hebben ontdekt tussen alle standaard Engelstalige Valentijnskaarten... toen ik ze trots aan m'n Indonesische huisgenote liet zien vroeg ze: Wie gaan er allemaal trouwen? Ehmmmm... nou ja, wie zo'n kaart krijgt mag het als stille hint zien... kom maar op met die gezellige trouwfeestjes (wel graag pas als ik weer terug ben!).
Vorige week was mijn nichtje Christi in Yogya. Hoog tijd dus om de stad en de omgeving verder te verkennen!
Yogya wordt niet voor niets de culturele hoofdstad genoemd. Dus vrijdag s'avonds zijn we naar een pantomimevoorstelling gegaan...diep weggedoken onder de paraplu hebben we van het spel genoten. Voordeel: hierbij hadden we geen taalprobleem!
Verder nog een bezoekje gebracht aan het Kraton waar en muziek- en dansvoorstelling werd gegeven! Eigenlijk vond ik de entreebalie nog het leukst...met van die oude koloniale meubels onder een afdakje en heel officieel ogende mensen..net een geschiedenisplaat!
Zaterdag hebben we een erg mooie fietstocht gemaakt! Toen zag ik echt het Indonesië hoe ik het me had voorgesteld! Super groen!!! Met kleine dorpjes. Alle mensen die op het veld aan het werk waren hadden wel zin in een praatje met de dames uit Belanda!
Het blijdst (dit woord bestaat niet..dat weet ik...ik zal het de kinderen niet leren...maar jullie begrijpen neem ik aan wel wat ik bedoel..) werd ik van twee oude dames (over de 80 jaar) die in hun eigen levensonderhoud voorzien door tempehpakketjes te maken. Ondertussen werden alle laatste nieuwtjes en grapjes doorgenomen. Tja, kreeg ik toch even heimwee naar het Steiner! Ik had er zo de hele middag bij willen blijven zitten (oké en dan natuurlijk een hadje geholpen). Ik zal de foto's van de dames even toevoegen, zodat jullie ook met ze kennis kunnen maken!

  • 15 Februari 2008 - 06:38

    Christina:

    Hey meis,

    Wat een ervaringen en belevenissen hé?!!
    Je ziet er stralend uit, goed om te zien!!
    Zou je Klasina willen toevoegen aan je maillijst, ze vindt het leuk om met je mee te reizen:
    maartenenklasina@orange.nl

    Mail je gauw eff de ditjes en datjes!!

    Liefs Christina en een dikke smakkerd!


  • 15 Februari 2008 - 07:45

    Margrit:

    Ha Rianne,

    Wat leuk om je zo te kunnen volgen. Heb je af en toe niet het idee dat je zo een geschiedenisboek ingestapt bent? En dat je daar dan zelf deel van uitmaakt.

    Als je dan in de kranten leest over allerlei problemen op onderwijsgebied, dan zijn dat toch echte problemen die in de luxe wereld passen. Ik heb veel bewondering voor je dat je deze stap gezet hebt en wacht graag op je verdere ervaringen.

    Veel groetjes,
    Margrit


  • 15 Februari 2008 - 11:14

    Eddy.s:

    Hi,
    Ik ken jou niet maar ik kom uit jogjakarta. Ik heb een kennisen die vroeger ook een les geven in faculteit nederlands univ.Gajah Mada.
    Karta Pustaka als nog bestan is die gaf ook een nederlandse les vroeger, en Karta Pustaka krijg ook een steun van de nederlands geloof ik, hij ligt vroeger op jalan jendral sudirman.

    salam,
    eddy.s.

  • 15 Februari 2008 - 14:22

    Leontine Beltman:

    Hoi Rianne,
    wat een lief vrouwtje op de foto, hard aan het werk, die zou ik zo als je nieuwe oma aannemen!
    Wat ben je hard aan het werk! Al je inspannen zijn heel veel waard, ga zo door! Liefs leontine

  • 15 Februari 2008 - 22:14

    Marielle:

    Leuk weer nieuwe foto´s! Krijg ik wat meer beeld bij de verhalen die je mailt. Je ziet er goed uit! Fijn om te zien.
    Heel veel liefs, Marielle

  • 16 Februari 2008 - 09:04

    Hester:

    he die rianne,

    blij te horen dat je het naar je zin hebt
    in indonesie.hier gaat alles prima.jolien is alweer 3 maand en groeit als kool.ik heb ook een valentijnskaart gehad,dit jaar zelf geschreven door mijn zoon.geweldig ze hadden met de hele klas alle moeders een kaartje gestuurd!!
    trouwen zit er bij ons niet meer in,maar volgende week zijn we alweer 9 jaar getrouwd.nog even en dan vieren we ons 12,5 jarig huwelijk!!toch knap in deze tijd of niet soms!!!
    ik ben nog niet weer aan het werk,begin in april!dat duurt dus nog even.
    geniet elke dag van mijn kleine meissie,ze begint nu ookal geluidjes te maken,super schattig!!!
    als jij weer terug komt,kan ze vast al lopen.
    he ik wens je nog heel veel plezier in indonesie,en tot schrijfs.ik zal je binnenkort wel even wat foto's sturen van mijn kroost!!

    groetjes van hester

  • 16 Februari 2008 - 17:06

    Daphne:

    Hallo tante Rianne,
    hoe gaat het met jou ?
    met mij gaat het goed mijn tant is er uit
    liefs mark en daphne

  • 18 Februari 2008 - 07:51

    Monique:

    Heel veel groetjes uit Den Haag, RSV
    Je nieuwe collega Suzan heeft net als jij een goede start gemaakt hier. Leuk om je bericht te lezen en als ik de foto's zie besef je pas hoe anders het is. Rianne alle goeds en we missen je wel hier hoor!! Groet Monique

  • 20 Februari 2008 - 19:07

    Hester:

    Ha die Ri,
    Hier de andere Hester.... Wat een leuke foto's. En inderdaad, je ziet er goed uit! Zou zo even willen buurten... Wie weet....? Hier alles goed. Nog steeds druk op school en het lukt me niet om een goede P1 leerkracht te vinden. Deze week een andere leerkracht aangenomen maar bedenk me nu al wat ik nog meer kan doen om haar harder te laten lopen....
    Wil je mij nog even je postadres mailen?
    Liefs, Hes

  • 26 Februari 2008 - 22:27

    Laura Bakker:

    Hoi Rianne
    Leuk om te lezen en mooie foto's !
    Succes met de taal, wel intensief he lijkt me. maar ook erg mooi !
    groetjes Laura

  • 27 Februari 2008 - 19:35

    Ma En Sjoerd :

    Lieve Rianne,
    Sjoerd en ik zijn nu bij zijn kleindochter Rika. Leuk dat we nu van je konden zien waar je mee bezig bent. Ik ben de trouwkaarten zelf aan het maken. Ik zal je gauw één opsturen. Kleren uitzoeken is soms ook best wel moeilijk. Ik ben klaar en Sjoerd moet alleen nog een overhemd. Anja en Corry zijn zondag geweest. Was erg gezellig. Veel plezier en veel Liefs.

    Ma en Sjoerd.

  • 28 Februari 2008 - 18:56

    Hester:

    Hai Ri,
    Wat een leuke berichten van je! en bedank voor de insight email. ik mail je snel meer nieuws uit TZ.
    Liefs, Hes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Selamat jalan!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2010

sampai bertemu lagi!

19 September 2009

life as a countrygirl!

12 September 2009

afscheid...

24 Augustus 2009

Over buffels, varkens, tau-tau poppen en magie!

16 Augustus 2009

slangenhuiden en rattenvellen...
Rianne

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 54669

Voorgaande reizen:

01 Januari 2009 - 23 September 2009

Selamat jalan!

12 Januari 2008 - 31 December 2008

Selamat jalan!

02 Augustus 2011 - 30 November -0001

juf aan de voet van de Himalaya

Landen bezocht: